טיפול במוסיקה

גישות חדשות לשימוש בסנסולה בקרב אוכלוסיות טיפול שונות

השימוש ההולך ומתרחב של הסנסולה ברחבי העולם, במגוון של טיפולים בקרב אוכלוסיות טיפול שונות, מביא עמו הכרה ביתרונותיה של הסנסולה וכן המלצות לשיטות עבודה חדשות עם כלי זה.
לדוגמא, כתב העת האמריקאי MusicWorx העוסק בטיפול במוסיקה, פרסם את תוצאות עבודתן של שתי מטפלות במוסיקה, הגב' נואל פדרסון (Noelle Pederson) מאוניברסיטת צפון דקוטה והגב' רבקה ואודרול (Rebecca Vaudreuil) מאוניברסיטת הרוורד, אשר נקטו בשיטות עבודה חדשות שבהן השתמשו בסנסולה בעבודתן עם אוכלוסיות טיפול שונות בארה"ב וברחבי העולם, כגון מטופלים בעלי פגיעות מוח טראומטיות, דיירי הוספיס, חירשים ובעלי מגבלות שמיעה, מאושפזים בבתי-חולים ובעלי צרכים מיוחדים.

קראו עוד...

 

 

ניגון בסנסולה על גוף המטופל

מחקרים רפואיים מצאו שהטיפול במוסיקה יעיל בשיפור מדדים פיזיולוגיים וקוגניטיביים:

הטיפול במוסיקה מסייע בשיפור דופק לב, לחץ דם, נשימה, גלי מוח, רמות הורמונליות וייצור תאי דם לבנים. הוא מביא לחיזוק המערכת החיסונית, הפגת כאב, העלאת מצב הרוח, הפחתת לחץ וחרדה, הפחתת מתח ועייפות ושיפור מצב הרוח. צלילים מרפאים!

תרפיה במוסיקה תורמת לשיפור גם במרחב הרגשי והחברתי. הטיפול במוסיקה תורם להגברת רמת האנרגיה, שיפור יכולת הריכוז ומיקוד הקשב, שיפור דפוסי חשיבה, שיפור התקשורת ועוד.

הטיפול במוסיקה מתבצע ע"י שימוש בכלי נגינה שונים ומגוונים. השימוש בסנסולה משיג את מטרות הטיפול ע"י הבאת המטופל לרגיעה והרפיה למגע צליליה העדינים והעמוקים, וכן לריגוש ונטיעת בטחון למשמע צלילים חדשים ומסקרנים.

בסרטון זה מדגימה שפי אורן בך, מטפלת במוסיקה, ניגון בסנסולה על גוף המטופל, שבו השימוש באפקט המהדהד של הסנסולה מסייע בעיקר לרגיעה והרפיה.

 

 

הניגון בסנסולה אינו דורש כל ידע או ניסיון מוסיקלי!
צלילי הסנסולה עמוקים ומתמשכים, ומשתלבים זה בזה בהרמוניה מושלמת.
הסנסולה היא פרי פיתוח של חברת HOKEMA גרמניה, היא מיוצרת בחברת HOKEMA בעבודת יד נקייה ומדוייקת ובעזרת חומרים איכותיים ביותר.