רגיעה ומדיטציה

הזמרת והיוצרת הגרמניה ז'נין דבי (Janin Devi) מספרת על השימוש שלה בסנסולה כזמרת וכיוגיסטית

"ב- 2008 ראיתי סנסולה באירוע מכירות של חג המולד. זה היה כל כך מיוחד. כששמעתי את הצלילים שלה הוקסמתי והתרשמתי עמוקות. התלבטתי אם לקנות אותה, היא נראתה מאוד עדינה ושברירית, אך לא יכולתי לעמוד בפניה. התגובות בשיעורי ה- Yoga Vidya היו מדהימות, אנשים רבים באו לשתף אותי בתחושת הרגיעה שהם חשו לצלילי הסנסולה וכולם הסכימו שלסנסולה יש השפעה רבה על היכולת שלהם להירגע. שמחתי ש Yoga Vidya צירפו את הסנסולה לכלים הנבחרים שלהם".

קראו עוד...

 

 

ניגון בסנסולה על גוף המטופל

מחקרים רפואיים מצאו שהטיפול במוסיקה יעיל בשיפור מדדים פיזיולוגיים וקוגניטיביים:

הטיפול במוסיקה מסייע בשיפור דופק לב, לחץ דם, נשימה, גלי מוח, רמות הורמונליות וייצור תאי דם לבנים. הוא מביא לחיזוק המערכת החיסונית, הפגת כאב, העלאת מצב הרוח, הפחתת לחץ וחרדה, הפחתת מתח ועייפות ושיפור מצב הרוח. צלילים מרפאים!

תרפיה במוסיקה תורמת לשיפור גם במרחב הרגשי והחברתי. הטיפול במוסיקה תורם להגברת רמת האנרגיה, שיפור יכולת הריכוז ומיקוד הקשב, שיפור דפוסי חשיבה, שיפור התקשורת ועוד.

הטיפול במוסיקה מתבצע ע"י שימוש בכלי נגינה שונים ומגוונים. השימוש בסנסולה משיג את מטרות הטיפול ע"י הבאת המטופל לרגיעה והרפיה למגע צליליה העדינים והעמוקים, וכן לריגוש ונטיעת בטחון למשמע צלילים חדשים ומסקרנים.

בסרטון זה מדגימה שפי אורן בך, מטפלת במוסיקה, ניגון בסנסולה על גוף המטופל, שבו השימוש באפקט המהדהד של הסנסולה מסייע בעיקר לרגיעה והרפיה.

 

 

ניגון בסנסולה על בטן הריונית

בשנים האחרונות הסנסולה התגלתה כשימושית בקרב נשים בהריון. עדויות שונות נשמעות מצד נשים אלו, כשלרוב מדובר בעדויות על כך שהניגון בסנסולה על הבטן מסייע להפגת כאבי בטן, להרגעת העובר ולהירגעות האם. חלק מהנשים טענו כי התינוקות שנולדו לאחר מכן פיתחו חיבה מיוחדת לכלי נגינה בכלל ולסנסולה בפרט.
בסרטון זה מודגם ניגון בסנסולה על הבטן במצב שכיבה:

 

ראיון עם אנדראס לוך (Andreas Loh), מלחין, פסנתרן ומורה ליוגה שהפיק דיסק של מנגינות סנסולה ליוגה

אנדראס לוך הוא אמן רבגוני מברלין, בעל השפעה בז'אנרים שונים כגון קלאסי, ג'אז, פופ, אוונגרד ורוק רועש.
בהשראת חוויות נגינה ארכאיות מזמנים שבהם ניגן בלהקות רוק, הוא החל לבטא את היצירתיות שלו בהרכבים משל עצמו. בשנת 2009 הוא פרסם את הדיסק הראשון שלו שנקרא 'פסנתר' ומאז פרסם אלבומים נוספים, בהם הדיסק "Sounds of my hands" של מנגינות סנסולה ליוגה.
המוזיקה שלו מלאה במטען רגשי עמוק ומנגינות מדהימות שאותן הוא מעביר בעוצמה וברגישות בעת ובעונה אחת. מי שמאזין לקומפוזיציות ולאלתורים שלו עוצם את העיניים ופותח את האוזניים ואת הלב.

קראו עוד...

 

"הסנסולה תמיד בתיק" - אלנה מירונוב (Elena Mironov), מחברת, מלחינה ומורה ליוגה, ציריך, שוויץ

אלנה מירונוב מתגוררת בדנמרק ובשוויץ, היא מחברת, מלחינה ומדריכה בינלאומית ליוגה ומדיטציה. כבר יותר מ-16 שנים היא מתאמנת ולומדת עם המאסטרים ברחבי עולם. במשך 11 השנים האחרונות היא מלמדת ומובילה סדנאות יוגה בחמש יבשות תוך יצירת מוסיקה והקלטות של עבודתה בדנמרק ובאיסלנד. היא משלבת את שתי אהבותיה הגדולות - יוגה ומוסיקה, על ידי שיתוף פעולה עם מספר מוזיקאים, וזאת באמצעות הפקות חיות של מוסיקה ויוגה באירועים ופסטיבלים. יתר על כן היא מציעה מוסיקה משלה כמו פסקול מדיטטיבי ומהפנט עבור שיעורי יוגה מיוחדים. בשיעורי מוסיקה ויוגה היא עובדת עם הכלים הבאים: נבל קלטי, סנסולה, האנגדראם, משולשים, פסנתר, מיני תזמורת של צ'לו, דיג'ירידו, מגוון תופים מהמזרח התיכון, קלרינט ועוד ...
כיום אלנה בעיקר מלמדת סדנאות יוגה ברחבי העולם (שוויץ, שוודיה, איסלנד, באלי, מרוקו). גם בנסיעות היא לוקחת איתה בתיק את התוף האפריקאי ואת הסנסולה רנסנס שלה. בשנת 2015 היא יצרה את ה- DVD  יוגה הראשון שלה שזכה לביקורות מבריקות בעיתונות הבינלאומית. ה- DVD הזה הולחן כולו ע"י אלנה. הוא כולל קטעים חיים של צ'לו, פסנתר, כלי הקשה, דיג'רידו, ופעמוני רוח (לפרטים נוספים ולקריאת ביקורות בקרו כאן: www.sparklingyoga.com/press). באותה השנה היא פרסמה גם את תקליטור המוזיקה הראשון שלה (www.silvercloudofficial.com). אלנה מירונוב היא לא רק אמנית מוכשרת ורבגונית, היא מהממת, מרשימה ומחממת את הלב בכל פרויקט שבו היא מעורבת.

קראו עוד...

 

אנטיה דרוסל ( Antje Drössel), מחברת, מורה למוסיקה, מדריכת התעמלות וקורסי הרפיה להורים וילדים, גרמניה

לאחר שלמדה מנהל עסקים ואחרי יותר מעשר שנים של עבודה בתחום השיווק של חברות יופי וקוסמטיקה מובילות, אנטיה דרוסל החליטה לעשות תפנית בקריירה שלה. היא רכשה השכלה חדשה והפכה למטפלת בעיסוי ומורה ליוגה לתינוקות. עכשיו היא מציעה קורסים להורים ולילדים בגילאי 0-6 שנים. הקורסים האלה ממוקדים בתנועה, מוסיקה ורגיעה. לידת בנה הבכור נתנה לה השראה ליצירת קונספט חדש של "בריאות לתינוקות" (www.wellkin.de). בשנת 2011 פרסמה את ספרה הראשון, שהפך לרב-מכר, ועוסק בכל מה שיוצר מערכת יחסים טובה בין הורים וילדים.
התפנית שעשתה השיגה דבר חשוב נוסף - היא יכולה לשלב חיי משפחה וקריירה. "זה מרגיש כמו חלום שהתגשם - אני יכולה לעבוד עם ילדים, לתמוך בהורים ולעשות אותם מאושרים, וגם לנהל את חיי המשפחה שלי". כבר יותר מעשר שנים שאנטיה מעניקה קורסים לארגונים שונים ומעונות יום. היא אוהבת לפתח רעיונות ותרגילים לשימוש יומיומי כדי ליצור רגעים נפלאים בחיי משפחה: רוגע ושמחה בכל יום.

קראו עוד...

 

 

הניגון בסנסולה אינו דורש כל ידע או ניסיון מוסיקלי!
צלילי הסנסולה עמוקים ומתמשכים, ומשתלבים זה בזה בהרמוניה מושלמת.
הסנסולה היא פרי פיתוח של חברת HOKEMA גרמניה, היא מיוצרת בחברת HOKEMA בעבודת יד נקייה ומדוייקת ובעזרת חומרים איכותיים ביותר.